18 Ağustos 2009 Salı

Christopher McCandless (1968-1992)



Alexander Supertramp diye de bilinen bu gezgin kahraman, biraz inatciliginin, biraz da unutkanliginin sonucu Alaska'nin yabaninda kesfettigi ve "Magic Bus" olarak adlandirdigi otobüste 17 yil önce yalniz bir sekilde yasama veda etti. Mutlu muydu, degil miydi? Yaptiklarindan pisman olmadigindan eminim de, yazdiklarindan cok mutlu olmadigini anlayabiliyoruz (Happiness only real when shared).

Chris'in hayat hikayesi 1996'da Jon Krakauer'in yazdigi ve "Into The Wild" olarak adlandirdigi kitapla bütün dünyaca bilindi. Kitabin gercege sadik olarak yazilmasinda, Chris'in günlügü, ailesi ve yolda karsilastigi insanlarin büyük yardimlari olmus. Kitabi, 2007 yilinda sinemaya uyarlayan Sean Penn ise bu gezginin hayatinin daha genis kitlelere ulasmasini sagladi.

Ben de Alexander Supertramp'i filmle tanidim. Firsat buldukca da izliyorum (salya sümük logaritmik bir sekilde her izleyiste artiyor tabi). Özellikle evime gelen backpackerlarla izlemek ayri keyif veriyor.

Soundtrack'inin de Pearl Jam'den Eddie Vedder'in yaptigi, basrolde Emile Hirsch'in oynadigi bu filmi, icinde birazcik gezme aski olan herkese tavsiye ederim (ölecegini söyleyerek spoilerin kralini yaptim yukarida yalniz).

Bir gün benden haber alamazsaniz, bilin ki ben de cantamla kendimi Türkiye'nin yollarina vurmusumdur.

Hiç yorum yok: