4 Ağustos 2009 Salı

Sadece konser (ve sakatlik): Testament

Feyyazla ikinci geleneksel yaz koseri bu sefer Testament'e denk geldi. Sögütlücesme'de bulusup kadiköy'e yürüdük. Feyyaz bana yemek ismarladiktan sonra vapurla Kabatas'a gectik. Gecen seneki Judas Priest konserinin aksine bu sefer erkenden mekana vardik.

Origam sahnedeydi ve tahmin ettigim yine basima gelmisti. Igrenc bir ses sistemi vardi. Origam'in elimde olan iki sarkisini da last.fm'den indirmistim ve gruptan hoslanmistim. Yalcin'i bekledik kapinin önünde. Uzaktan uzaktan izledik Origam'i. Sarkilarindaki gazi sahneye yansitamadilar bence. Belki uzaktayim diye beni etkileyemediler bilemeyecegim (Immortal ve Dimmu Borgir'i de anasinin gözünden izlemistim gerci, neyse...).

Yalcin geldi ve iceri girdik. Cok özlemisim dostumu. En son gecen sene askerden önce görüsmüstük. Feyyaz'in istegiyle bu sefer öne gectik. Gecen sene Priest'te uzakta kalmistik yukarida bahsettigim sebepten ötürü. Cok da kalabalik degildi zaten.

Origam sahneden indikten yaklasik 40 dakika sonra Testament sahneye cikti. Saat 21:40'i gösteriyordu. 11'e kadar calacaklarini düsündüm fakat sadece bir saatte sahneden indiler. Ocak 2007 Chuck Berry konseri bile 70 dakika sürmüstü (kapali mekanda, bol sigara kokulu bir yerde 81 yasindaki bir amca bile 70 dakika caldi). Testament, deli gibi dinledigim bir grup degildir. Alone In The Dark ve Dog Faced God sevdigim sarkilar, Practice What You Preach ise en sevdigim albümleridir. Tabii ki hicbir sarkisini bilmeden gelmedim konsere ama nakarat disinda eslik edemezdim. Benim amacim eglenmekti. Yayinladiklari konser albüümlerine baktigimda az önce bahsettigim iki sarkisini hep calmis olduklarini gördüm ve ümitlenmistim de calacaklar diye. Turda caldiklari play liste baksaymisim konserde hayal kirikligina ugramazmisim.

Eglenmeye gitmistim dedigim gibi. Bir önceki gün hastanelerde sürünmeme sebep olan faranjitin tam etkisi gecmemisti. O yüzden cilginlar gibi headbang yapamiyordum. Ben de ne yaptim? Bir kere mosh pite girdim (hangi sarkiydi hatirlamiyorum). Isten cikip gelmistim üstelik. Altimda kumas pantolon ve is ayakkabisi. Gömlegi cikartip tshirt giymistim. Biraz dolanip tekrar bizimkilerin arasina döndüm. Ayrica son sarkida olan (sanirim son sarkiydi) wall of death'e de en ön safta katildim. Eminim komik bir görüntü olusmustur. Ama umrumda degil tabi. Cantami biraktim Feyyaz'a. Sarki baslayinca girdik birbirimize. Yere düsen biri vardi. Onu kaldirmaya calisirken bir dalga da ben yedim ve ben de o arkadasin üstüne düstüm. Tam ayaga kalkiyordum ki biri bilegime basti. Bilegimdeki ve tarak kemigimdeki agri hala devam ediyor. Sargiyla dolasmak zorunda kaldim 3 gün. Konser bitince bol bol baget dagitildi ama yakinima düsmedi hic biri.

Testament cok tutuktu. Cok fazla havaya giremedim. Hevesim kursagimda kalmisti biraz. Iki sene üst üste gelince tam performans göstermiyorlar mi acaba diyecem ama Saxon her sene Almanya'yi turluyor be abi. Seyirci bence gruptan daha istekliydi. Bilmiyorum. Garip bir seydi. Skolnick (kontrol ettim dogru yazmisim) sürekli cisi varmis gibi solo atti. Tarzi bu sanirim abinin.

Seyirci bu sefer affetmedi. Unirock'ta düsenleri kaldiriyorlar diye övmüstüm. Bu konserde düseni kaldirani düsürdüler. Bir de düsene bir tekme bastilar. Canim aciyor lan!

Unirock yazimda bagirmayin garanti olan sarkilarin isimlerini diye not düsmüstüm. Herkes uydu bu uyariya, bu sefer de Alone In The Dark'i ve Dog Faced Gods'i calmaya unuttular. Bir dahakine bagiralim arkadaslar.

Hiç yorum yok: